Amplitudes - Mesa Blog

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Überblick

Transportieren Sie den Klang Ihres akustischen Instruments mit Detailreichtum und Klarheit wie nie zuvor.

Rosette Front Panel

Rosette Rear Panel

Der Rosette® 300 Akustik-Combo mit 300 Watt tragbarer Leistung, 2 Kanälen und einer professionellen Ausstattung für zu Hause, das Studio oder die Bühne.

Mesa Boogie Rosette 2x8 Acoustic Combo
Der neue MESA/Boogie® Rosette® 300 Akustikverstärker im Format 2x8: Standardausführung British Tan Bronco mit cremefarbenem Frontgitter und neuen dunkelbraunen Lederecken sowie dunkelbraunem Griff.

Die innere Schönheit eines akustischen Instruments, insbesondere die der Akustikgitarre kann man kaum leugnen. Die visuelle Schönheit der Tonhölzer, die geschwungenen Formen und eleganten Linien der Korpusse und die filigrane Kunst der Intarsien verbinden sich im harmonischen Zusammenspiel mit den gespannten Saiten zu einem musikalischen Versprechen.

Als wir bei MESA® also unsere Augen und Ohren auf die Verstärkung dieser Klänge richteten, stand eines mehr als jedes andere als Ziel im Vordergrund: DO NO HARM. In seiner Aufrichtigkeit und Perfektion gibt es keinen Grund, den Klang der Akustikgitarre oder irgendeines anderen akustischen Instruments zu "verbessern", sondern ihn einfach nur zu reproduzieren.

Im Gegensatz zu E-Gitarrenverstärkern, die unzählige Verbesserungen und oft vollständige Neuabstimmungen bieten, hat das akustische Instrument bereits alle komplexen harmonischen Inhalte an Bord, die es jemals brauchen könnte. Alles, was erforderlich ist, ist die genaue Reproduktion dieser Schönheit.

Mesa Boogie Rosette Acoustic DI Preamp
Direkt ins Pult? Sehen Sie sich den neuen  MESA/Boogie® Rosette® Acoustic DI Preamp an!

Obwohl sie formal dem Konzept "Do No Harm" treu bleiben, scheinen nur wenige Produkte oder Unternehmen diese Perspektive für die akustische Verstärkung zu teilen. Und wenn es um die elektronischen und mechanischen Komponenten und das Design geht, die zur Erfüllung dieses Auftrags erforderlich sind, ist das leichter gesagt als getan. Es erfordert die Verpflichtung, die absolut besten Komponenten und das beste Schaltungsdesign zu verwenden, das sich kompromissloser Genauigkeit, Reinheit des Klangs und geringstmöglichem Störungsgeräuschen verschrieben hat.

Die ROSETTE-Serie ist eine spezielle Plattform für akustische Instrumente, die nicht nur für akustische Gitarren, sondern auch für Mandoline, Ukulele, Violine/Geige, Hackbrett, Cello, Kontrabass und andere einzigartige akustische Instrumente entwickelt wurde.

Ob im 2x8 oder 1x10 Format: Beide Varianten bieten einen einigartigen klanglichen Charakter.

Wir sind stolz darauf, eine Auswahl an Lautsprecherkonfigurationen für den Rosette 300 Akustikverstärker anzubieten. Die Detailgenauigkeit und Maßhaltigkeit des Rosette 2 x 8" Combo wird nun durch einen EQ-freundlichen Rosette 1 x 10" Combo als eine weitere Variante der präzisen akustischen Verstärkung ergänzt.

Rosette 2x8 and 1x10 combos

Der ursprüngliche Rosette Combo tauscht die Fingerstil-orientierte Mittenfokussierung und die Akkuratheit der 2 x 8" Lautsprecherkonfiguration gegen einen wärmeren, "mid-scoop" Charakter im neuen 1 x 10" Combo, der auch das obere Ende in einer angenehmen Weise zum Ausdruck bringt, was etwa bei Picking und Strumming hörtbar wird. Die "Mainstream"-Klangsignatur des Rosette 1x10" macht es einfacher, schnell und mit weniger Anpassung des Verstärkers genaue und inspirierende Klänge zu erhalten, also ein freundliches Allround-Werkzeug, im Gegensatz zum 2 x 8" Combo, der eher wie ein chirurgisch präzises Instrument einzustellen ist. Beide haben ihren Platz in ihren musikalischen Segmenten und reproduzieren auf ihre eigene Weise und doch präzise eine ganze Reihe von Klangcharakteren und Spielweisen.

Unsere Verehrung und Wertschätzung für akustische Instrumente leitet das Design der Produkte der Rosette-Serie. Unser Engagement, seit fast 50 Jahren innovative, zuverlässige und inspirierende Verstärker für Musikinstrumente herzustellen, schließt endlich die unglaubliche Welt der akustischen Instrumente ein.

Für detaillierte Produktinformationen besuchen Sie bitte VOLLSTÄNDIGE DETAILS. Besuchen Sie die Rosette 300 für alle technischen Spezifikationen.   2: 8 Combo   oder 1: 10 Combo FORMAT-Seiten.

Alle Details

ACCURACY FIRST, EMBELLISHMENT WHEN DESIRED

Unser Ziel mit der Rosette-Serie und unser Engagement für Spitzenleistungen hat uns zu dem geführt, was wir für den ersten wirklich akkuraten, akustischen Combo mit DI-Vorverstärker/Pedal halten.

FRONT PANEL

WIr haben uns für eine Architektur entschieden, die sich direkt aus den Entwürfen von High-End-Aufnahmekonsolen ableitet. Wir entwickelten Eingangsstufen, die nicht die typischen, kompromissbehafteten Doppelfunktionsschaltungen waren, die von universellen XLR+1/4"-Kombi-Buchsen gespeist werden, wie sie bei vielen akustischen Verstärkern auf dem Markt zu finden sind. Stattdessen wählten wir bewährte Designs, die sich in Jahrzehnten großartiger Aufnahmen bewährt haben, um kompromisslose Präzision zu liefern.

Der Mikrofoneingang des Kanals 1 verwendet eine robuste XLR-Buchse und ein doppeltes, diskretes Transistorpaar für die Transduktanzeingangsstufe. Da es sich bei Mikrofonen um niederohmige Wandler handelt, steht die Rauschstromspezifikation für den besten Rauschabstand und den besten Klang ganz oben auf der Designliste.

Rosette Inputs
Zu den professionellen Funktionen gehören optimierte kanalspezifische XLR- und ¼"/6.3mm-Eingänge. Optimierte Eingangsschaltungen beheben häufige Klangverschlechterungsprobleme, die mit kompromittierten Mehrfachfunktionsschaltungen verbunden sind, die über universelle Kombibuchsen gespeist werden, wie sie heute bei vielen Akustikverstärkern Standard sind.

Die Kanäle 1 und 2 verfügen über doppelte ¼" Standard-Mono-Klinkeneingänge mit einer Eingangsstufenschaltung, die für die Impedanzanforderungen der heute (und gestern) populären Akustikgitarren-Pickups optimiert ist. Eine spezielle FET-Eingangsstufe wurde für diese Anwendung gewählt, da bei hochohmigen Wandlern auch hoer die Rauschspannungs-Spezifikation die erste Voraussetzung für eine optimale Leistung und Klang ist.

Dieser speziell entwickelte, kompromisslose Ansatz für den Anschluss Ihres Instrumententonabnehmers an die Eingangsstufe des Verstärkers macht unsere Mission bei der Rosette-Serie deutlich. Auch wenn sie anders aussieht als das weite Feld weniger anspruchsvoller Angebote auf dem Markt, so ist sie doch bei weitem der richtige und professionelle Weg, um das absolut Beste aus der wichtigen Verbindung zwischen Instrument, Tonabnehmer und Verstärker-Eingang herauszuholen. Der Ton entfaltet sich, aber kann schon an der Eingangsstufe wieder enden. Und genau das werden wir mit unserer Rosette Serie nicht zulassen.

MUTE and PHASE switches accompany each channel’s Input features. Channel 1’s Input options are selected by the MIC/LINE switch, which determines the Input architecture.

LEDs provide clear indication of the status of MUTE and PHASE selections. A RED pair indicates Channel MUTE, while an additional RED LED below the MIC Input indicates the default Phantom Power ON status (harmless to non-phantom-powered mics). The BLUE LEDs being ON indicate the Phase being 180 Degrees flipped in relation to the INPUT signal.

Rosette Parametric EQ
4-Band EQ Section provides the same degree of shaping power found in upscale recording or live sound consoles. Separate LOW and HIGH semi-parametric MID Bands allow specific control over a wide range of frequencies.

Next up on the Front Panel are the GAIN and FX SEND level controls. GAIN adjusts the input gain level for each channel and the FX SEND determines the amount of that signal to be routed to the internal Effects Processor or the SEND of the EXTERNAL EFFECTS LOOP.

The HI-PASS Filter can reduce or eliminate low-end feedback and tone issues before they can arise or be exacerbated with unintentional overuse of the EQ section. HI-PASS allows you to dial out the over-resonant, tubby frequencies that often create unwanted feedback, especially in bigger, more resonant guitars and acoustic instruments.

The fully professional 4-Band EQ Section provides the same degree of shaping power found in upscale recording or live sound consoles and together with the optimized INPUT circuitry, creates two impressive Channel Strips for amplifying acoustic instruments. The separate LOW and HIGH semi-parametric MID Bands allow specific control over a wide range of frequencies and can easily overlap if needed. This professional level Tone and Frequency control places the Rosette in a category beyond standard acoustic amps and in with the best of high-end Pro Audio gear.

Rosette FX
On-board Effects Suite includes three effects choices: ROOM REVERB, HALL REVERB and REVERB AND CHORUS. PARAMETER Controls provide unique adjustment of specific effect functions in each of the three modes.

Mini LED Indicators in the upper right corner of the Front Panel alert you to: 1) clipping the power section and the LIMIT circuit is being activated (YELLOW). 2) the amp overheating due to excessive Output or settings for prolonged periods (RED). 3) the amp’s Pilot light indicating the AC MAINS Power has been switched on (BLUE).

The on-board Effects Suite includes three effects choices: ROOM REVERB, HALL REVERB and REVERB AND CHORUS. These effects programs create many ways to add spatial enhancement to the sound of your instrument while the PARAMETER Controls provide unique adjustment of specific effect functions in each of the three modes. The FX MASTER control determines the overall mix of the effects to the dry signal to achieve the desired dry/wet blend.

Finally, The MASTER control at the far right bottom of the Front Panel provides volume adjustment of the amplifier and controls the overall output from the 300 watt power section that drives the Rosette’s two 8” custom neodymium speakers.

REAR PANEL

From Left we first see the AC MAINS power switch and the industry standard IEC AC MAINS removable Power Cord Socket. Never Alter the Power Cord in any way to reduce the risk of electrical shock. Be sure the Power Cable is seated firmly and completely in its receptacle.

The Rosette 2x8 Combo utilizes a single SPEAKER OUTPUT to ensure the maximum 300 watt output power is provided via the optimized internal 4 Ohm speaker load..

Rosette Rear Jacks
HEADPHONE Output is provided for personal monitoring, with or without the combo speakers connected. A Channel MUTE FTSW Jack allows remote control muting of the Channels and Full FX LOOP and BYPASS add to a full suite of pro features.

A HEADPHONE Output is provided for personal monitoring, with or without the combo speakers connected. If you wish to play with headphones ONLY (not using the Rosette’s internal speakers), simply unplug the Speaker Cord from the SPEAKER OUTPUT jack. Operating the Rosette’s Class D amplifier without its speakers connected is 100% safe and allows you to play through and/or record silently with the amp with headphones (or the amp’s DI Outputs – or both). The HEADPHONE OUTPUT will efficiently drive any headphones with an impedance between 8 to 32 Ohms. We suggest researching and auditioning headphones before you buy as the performance can vary substantially between manufacturers and impedances.

A Channel MUTE FTSW Jack is provided to allow remotely controlled muting of the Channels. The MUTE FTSW Input is fitted with a stereo (Tip / Ring / Sleeve) jack with the Tip controlling Channel 1 MUTE and the Ring controlling Channel 2 MUTE. MESA sells Rosette specific Mute footswitches separately through our Authorized Dealers and Distributors, our Parts & Accessories Online Store, or by contacting our Customer Service department.

The FX BYPASS FTSW Jack accepts a mono ¼” cable and Tip to Ground ON/OFF footswitch to bypass the internal Effects and/or any external effects that may be inserted in the FX Loop. MESA sells FX bypass footswitches separately through our Authorized Dealers and Distributors, our Parts & Accessories Online Store, or by contacting our Customer Service department.

Next up are the FX LOOP SEND & RETURN Jacks. These mono jacks are provided as a Parallel Loop interface for connecting external effects processors and pedal effects between the amp’s preamp and power section. Both the SEND (Output) and RETURN (Input) are optimized for a Line Level signal, so external processors should have their Input and Output configured for the same signal level whenever possible. The FX SEND level is controlled by each channel’s Front Panel FX SEND control. The FX SEND can also be used as an additional ¼” Line Level Output when nothing is connected to the FX RETURN Jack.

Rosette DI Jacks
Comprehensive, studio-quality DIRECT OUTPUT features dedicated XLR Outputs with PRE/POST EQ, MIC or LINE LEVEL and GROUND or PIN 1 LIFT switches. Additionally, a third XLR Jack, with Ground or Pin 1 Lift Switch, delivers a properly summed output of both channels preset to POST EQ & POST FX and switchable between MIC & LINE level, and a

The AUX INPUT is provided to allow connection of external music sources through your Rosette amplifier such as a CD player, mobile device, drum machine, and computers or DAWs used for audio playback and accompaniment. Use the device’s volume control to achieve its desired listening level in balance with your instrument as all controls except the MASTER are inactive in this signal path.

Finally, the Rosette features a comprehensive, studio-quality DIRECT OUTPUT Section. Channel 1 & 2 have dedicated XLR Outputs with PRE/POST EQ, MIC or LINE LEVEL and GROUND or PIN 1 LIFT switches. Additionally, a third XLR Jack, with Ground or Pin 1 Lift Switch, delivers a properly summed output of both channels preset to POST EQ & POST FX and switchable between MIC & LINE level. Beyond its thorough features and thoughtful layout, it’s the great TONE and exceptional low noise of Rosette’s DI Outputs that sets it apart from the competition. For live and recording, Monitor, Front of House and Recording engineers will thank you when they hear the clean, quiet and accurate signal the Rosette DI delivers. This comprehensive, Toneful DI is nearly worth the price of admission alone, especially as the signal that feeds your acoustic voice to live venues and recording applications with something as important as your music.

Videos

Two:Eight Official Demo Video

One:Ten Official Demo Video

Quick Start Settings

Mimi Fox and Andy Timmons – Rosette for Jazz

Tone Sessions: Kenny Emerson – Rosette™ 2x8 Combo & Ukulele – “The Lazy River”

Tone Sessions: Jim ‘Kimo’ West & Rosette™ 2x8 Acoustic Combo – “Kohala No”

Archtop Jazz

Hall Reverb

Acoustic Rock

Lap Steel Blues

Tone Sessions: Nick Johnston – Rosette® Combo & TC-50™ Combo – “Atomic Mind”

Gretchen Menn & Daniele Gottardo – "Gypsy Swing"

Tobias Rauscher – "Catching Moments"

Tobias Rauscher – “Passion Loop"

Reviews

  • "Professional tone sticklers have long relied on Mesa/Boogie electric guitar amps. But the same attention to tone sculpting that made Mesa’s electric amps enduring choices of pros seems very much in evidence in the Rosette acoustic amp. It’s beautifully built in the U.S., it sounds great, and it is highly flexible in real-world performance and detail-oriented sound-shaping situations. It won’t be a surprise if we see acoustic pros developing loyal relationships with this amp the way some electric players have stuck with their Boogies from the moment they became an electric amplification option.”


    Adam Perlmutter
    View full review at premierguitar.com

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